fredag 9 april 2010

öppna vinet dilemmat


dricker man minst ett glas vin till lunch och middag varje dag öppnar man en del vinflaskor i slutändan. varvid dilemmat:

ska man skruva bort korken från vinöppnar-skruven direkt, eller hänga tillbaka den med korken kvar och ta bort den när man ska öppna nästa flaska?

jag kör på att låta den sitta kvar på skruven och ta bort den nästa gång. min sambo kör på att ta bort den på en gång och blir störd om han måste börja med att skruva bort en gammal kork för att öppna en ny flaska. ungefär lika störd som jag blir om jag när jag hällt upp ett glas vin måste meka bort korken.

4 kommentarer:

Nathalie sa...

Hahahaha. Det här var faktiskt ett roligt inlägg som fick mig att småle lite. Vilket dilemma!

funbun sa...

Jag brukar ta bort korken tror jag...

Anonym sa...

tar bort korken direkt jag med... :)

Anonym sa...

Jag tar också bort korken.. :o)

/MilLa