tisdag 2 september 2008

Milleniumböckerna i Italien

Följ min blogg med bloggkoll

jag hade redan läst de på svenska, när de dök upp på de italienska bokhandlarnas hyllor.men det är kul att se att en av italiens största dagstidningar ägnar en del av kultursidorna åt svensk nutids litteratur.

även om bokläsandet i italien är skrämmande lågt, tycks stieg larssons böcker ha nått ut till sin läsarkrets.
(en läsarkrets som är så pass insatt i stieg larssons öde, att inte ens tvisterna kring pengarna och rättigheterna undgår dem.)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Finns fler svenska författare som är internationellt kända. Däribland PO Enquist från mina gamla hemtrakter,Skellefteå.
Om han är gångbar i Italien vet jag inte.

Anonym sa...

Det tog visst ett tag för Stieg att komma ner till Italien! Me bättre sent än aldrig -jag älskar hans böcker.

/Pia

Anonym sa...

Vad kul att Stieg är poppis i Italien :)

Anonym sa...

jasså, så Stieg har hamnat i Italien också :)!

Anonym sa...

Hej!

Har du/någon ett tips på hur jag i Sverige kan köpa böcker på Italienska. Tänker i detta specifika fallet på just Stieg Larssons böcker.
Hittar ingen nätbaserad bokhandel där de säljer Stieg Larssons böcker på Italienska.

Må så gott
Johan

Mia sa...

Jätteroligt att en svensk kommer ut på marknaden tycker jag, de ligger högt på listorna i Frankrike med och nu när jag var i L.A lanserades de precis där med mycket pompa och ståt.

Kram Mia