söndag 17 januari 2010

veckan som gått

en vecka som började med en blå lilltå, jag försökte sparka av den mot ett kristallbord, och som nu är ljuslila. veckan fortsatte med en eftermiddag på akuten med min sambo som fick sy igen ett 3cm jack i skallen efter att ha slagit sig mot en garderobsdörr. jag fick ett par nya skor för de par jag reklamerat, och i brevlådan i lördags låg så äntligen ett julkort som stämplats i colorado Usa 17 december, hur lång tid har den hälsningen legat på ngn insnöad flygplats eller i en lat brevbärares väska kan man ju undra.

sen ramlade det in några mycket lustiga mail från bloggläsare den här veckan, här kommer ett utdrag ur ett mycket dråpligt sådant. it made my week...

"Minns tex när jag gick till en läkare för en ihärdig förkylning. Det var precis i början av min Romvistelse så jag kunde inte italienska så bra. Det första läkaren frågar är vart jag kommer ifrån, Sverige säger jag. Ni svenska blondiner är kända över hela världen säger han och skrattar. Så ber han mig ta av mig toppen så börjar han lyssna på mina lungor och hjärta. Helt plötsligt börjar han knäppa av mig bh:n, lite skumt tänker jag."


Inga kommentarer: