söndag 20 juni 2010

en prostituerad och en mobiltelefon

En del av min arbetstid jobbar jag ju i skobutik, och i denna butik kan ibland de mest dråpliga hända. Som i veckan då en kund glömde sin mobiltelefon. Något som händer ganska ofta och inget ovanligt med det. Praxis är att vi svarar på det första samtalet och förklarar att personen de söker har lämnat mobilen hos oss.

Min kollega gör det när det ringer efter en stund, knappt hinner hon svara innan mannen i andra änden säger, "ah, jag behöver dig! vad tar du för en avsugning?" Lite tagen av vad hon just hört svarar hon att hon inte är den person som han söker, utan att personen i fråga har glömt sin mobil i butiken. Svaret blir, "oj fan, hur gör jag nu ikväll?" varvid vi alla viker oss av skratt.

Efter ytterligare två samtal är det ingen tvekan om saken, kvinnan som lämnat mobilen, är en prostituerad. med rätt bra snurr på sin business dessutom, för mobilen ringer stup i kvarten och ganska snart struntar vi i att svara. Då kommer ett sms - vem kan hålla sig från att tjuvkika?

"om du har tid ikväll skulle jag vilja binda dig och slå dig hårt ikväll"

hm. denna iblick i en prostituerads liv börjar vara lite obehaglig. Vi går igenom telefonlistan för att hitta ett hemnummer eller ett nummer till en mamma eller syster. Men telefonen har följande nummer, italienska kunder, utländska kunder, polisen, ambulans, nummerupplysningen och singel chatt. och sen en deborah.

Vi ringer Deborah, och det visar sig att hon är en vännina till den glöma mobiltelefonens ägarinna. och ska se till att hon kommer förbi och hämtar den.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hahahaha! intressant!

Fröken L sa...

Undrar hur hon beter sig när hon kommer och hämtar telefonen!?! Undrar om hon har vett att skämmas eller om hon bara är stolt över att hon är så eftertraktad?

Kram Dila

suzana sa...

hahahhahaha =)

gattosolitario sa...

Har ni träffat henne efter det ???