söndag 6 juni 2010

Nunnorna på bussen

på min väg till jobbet passerar jag, vad jag vet, två små nunnekloster mitt i myllret av hus, trädgårdar, bilar och trafikkaos ( det kan nog vara fler kloster för de har en tendens att inte riktigt vara iögonfallande)..

fyra nunnor åker ofta med bussen vid åtta på kvällen från stationen, samma buss jag tar hem från jobbet. de åker hem till sina kloster. tre stiger av halvvägs, och en stiger av vid klostret två hållplatser från mig. i lördags var det gamla nunnorna på bra humör och skrattade och fnittrade och en utav den hade en mobiltelefon med sig. hon knapprade och tryckte och de läste igenom meddelandet innan hon skickade i väg det. efter någon minut där vi satt på bussen kom så ett pip och nunnan hoppade till letade fram mobiltelefonen och sa "oh! ett sms - vi har fått svar!"
sen läste dem det och fnittrade igen.

vid sådana tillfällen kan man ju inte låta bli att bli nyfiken, eller hur?

vad sms:ade nunnorna om, och med vem, och vad gjorde att det blev ett sådant kalas?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja verkligen!!

Kanske sms:ar dom med andra nunnor, hehe..undrar vad nunnor skvallrar om!

/Lisa

Sofie sa...

jag tror dom messade med gud!

Marliina sa...

Haha, va sott! sms dejting kanske ;)

Inga sa...

haha ååh herregud! Min första tanke var syndig och jag hoppas innerligt att det var något sådant...För nunnans skull;-) Kul att hitta till din blogg förresten!

Ric sa...

Hehe, trodde du inte att nunnorna smsar ;-)

Är du kanske som min vän (med bara ett par förutfattade meningar) som frågade mig hur ofta nunnorna slog mig när jag berättade för henne att jag gick på nunnorna-dagis?

All the best in Italy
R