tisdag 19 oktober 2010

..

det är 16 grader varmt och solen lyser in genom mitt sovrumsfönster. ett nytt fönster. ett nytt liv.utanför på innergården går en gammal herre med käpp, han stannar och petar lite på en kotte. ute på gatan rusar florens trafik. det är höstluft.

jag väntar på min vän Katie från Chicago, hon ska komma över på lunch. Sen ska jag ner på stan innan jobbet och dona med lite praktiska saker. imorgonkväll efter jobbet tar jag tåget till Torino. Ni kan få grubbla över vad jag ska dit och göra. jag har aldrig varit där faktiskt, men någon gång ska ju vara den första. och den här hösten är full utav sådana, utav nya saker.

det kommer bli givande, allt det här nya.

3 kommentarer:

italiadabere.blogg.se sa...

jag ska ocksa dit faktiskt! kanske av samma anledning...

sophie sa...

förmodligen var målet det samma, men jag har svårt att tro att vi var där av samma anledning. vi kanske sprang på varandra utan att veta om det! :)

italiadabere.blogg.se sa...

jag sprang iaf pa nagra samer som precis hade hallit i foredraget! det var bara man dock... hade nog kànt igen dig..!