tisdag 30 november 2010

ett litet hotell, en stor vänskap och en måndag på stan.

jag var ledig hela måndagen. vad gör man då?
man tillbringar eftermiddagen på ett litet hotell, dricker te och pratar strunt så skratten ekar i en liten reception med utsikt över il duomo

när livet tar en oväntad vändning, tar oväntade personer plats i tillvaron, som den här galna bruden från serbien som jag bodde några intensiva veckor med i somras. vi kände inte varandra alls när jag flyttade in i kollektivet hon bor i, men hon skulle visa sig var en av dem mest givande överraskningarna. ett perfekt måndagssällskap tillexempel då hennes arbetsplats lämpar sig utmärkt för tjejsnack.

sen tog jag en sväng på stan i vinterkylan. gick på hm och låtsades att jag var i sverige. beundrade den begynnande julpyntningen av staden och passade på att se lite bekanta.
och sen blev jag hembjuden på middag av precis rätt person.

måndag heeeela veckan, det vore inte så illa.

3 kommentarer:

Mia sa...

Älskar hur du ser på livet! Det är så sant det där med oväntade ögonblick. Egentligen vet jag inte varför man är så rädd för dem, rädd för förändringar för när man tittar tillbaka är det ju ofta då livets guldkornen inträffat.

Mangliottinetti Mastrantonioni sa...

Visst är det underbart att förstå att oväntade möten och händelser kan förändra i stort. Hela livet till och med. Det är hoppfullt :-)

Maria sa...

Fint.