fredag 28 december 2007

...

det som var nära då och som gjorde så ont, har tagit ett steg bort. tiden läker inga sår. men utan tvekan slipar tiden ner de vassa kanterna. och lämnar minnet mjukt.

mjukt. fullt av önskningar och framtidsplaner som aldrig kom att ta form. fullt av en vänskap som jag får bära med mig ensam. men en vänskap som når hela vägen upp till himlen. till min ängel.

julen kan göra ont. för den drar fram sådant jag medvetet lämnat bakom mig i sverige. men som följde med mig ändå.

ont men mjukt. tårar och leenden. och känslan av att ha drömt.

jävlahelvetesförbannade du. som vågade lämna mig med sorgen. jag kommer aldrig att förlåta dig. och jag ska sparka och slå på dig när vi ses. då ska du få känna på hur ont det gjorde. hur ont det gör.

god jul min ängel. jag saknar dig.
och gott nytt år. ytterligare ett år.

Inga kommentarer: