onsdag 19 december 2007

då syns vi i Rom då eller?

jag hittade de sista julklapparna igår i stan.jag och min hund betta tog bussen in. jag fick mig ett trevligt lunchfika med en svensk tjej också.

jag kom hem med massor av små påsar och kassar. tre julklappar till min karl. men inte bara. fastän jag är utan pengar, och har varit det hela hösten (och om csn vill vet bara gud för hur länge till), fick mitt ego sin beskärda del. två färgglada halsdukar från marknaden och två par leggings o ett par knästrumpor till mig från calzedonia. tur att det kostar så lite.

jag tänkte. det kunde vara kul att åka till Rom med en ny halsduk eller trendigare ben. vad jag nu ska göra i Rom en hel dag helt själv. min karl ska ju jobba. helt själv utan pengar dessutom. jag har funderat på att ta med mig en hund. jag har ju så små "ta-med-överallt"storlek på mina hundar.

hursomhelst. ska det bli dåligt väder tänker jag stanna hemma.

jag har inte någon bloggläsare som bor i Rom och vill gå ut på lunch? eller någon som har lust att flyga ner på en weekend såhär innan jul?

1 kommentar:

Anonym sa...

jag hade gärna kommit till Rom. men det blir lite svårt.