fredag 21 december 2007

glögg och minusgrader i Italien

det är plusgrader i hemavan o tärnaby kan man läsa på aftonbladet. här var det en grad under noll när jag vaknade och gräsmattan är fortfarande frostvit.

min karl har samma tvivel som jag vad gäller nyår. om att bryta hotelsuite-traditionen för en fest med vänner inne i stan. men nu ä vi inbjudna och planeingen i full gång så vi kan inte backa ur. så nu har han bestämt att vi ska ta igen den lyxen efter nyår, en utav de första dagana av det nya året. på vilkoret att han betalar för jag har inte ett öre.

igår kväll hade vi glöggfest. svensk glögg med peppakakor och hembakade lussekatter. det kändes jul och trevligt. en glöggfest har vi kvar, för vi köpte två flaskor.

idag bli ta-itu-med-tråk-dagen. städa huset grundligt, tvätta håret, fixa naglarna o fötter och ben. om jag fortfarande vill till Rom, blir det att stiga upp med tuppen imorgon.

tre dagar till jul folks!

Inga kommentarer: