måndag 9 juni 2008

italien idag

medan spanjorerna anklagar de italienska politikerna fòr fascister och nya hàrda tag tas mot kriminalitet, illegal invandring och sopberget i neapel,

medan det skàmtas om italiens jàmstàlldhetsminister, tv-vàrdinnan, och hennes hàriga ben och medan det italienska landslaget dròmmer om att vinna inte bara vm men àven em och medan det regnar och regnar pà halvòn sà mycket att det pratas om detn regnigaste fòrsòmmaren pà 30 àr.

medan jag kommer hem fràn havet, tentar av min filosofi tenta och njuter av florens innerstad igen.

just dà. ger min dators internetanslutning upp. nàr jag skulle hem och bòrja blogga igen.

kalla det òdet. tackolov finns andra datoren i det hàr huset. sà bloggtorkan àr òver och beroendet tar fart igen. men det verkar inte som att jag och internet bòr umgàs.

det hànder mycket i italien just nu. dagstidningarna skriker ut om ràdslan italienarna bàr med sig..och som tv fòrstorar, och om hur italiens mentalitet sakta fòràndras. det finns mycket att beràtta. och jag ska.

Inga kommentarer: