onsdag 8 oktober 2008

Vem är hora och vem är tv-värdinna?

igår sent på kvällen gick ett sarkastiskt samhällsprogram. en av de kvinnliga journalisterna gjorde ett reportage som jag fortfarande inte kan sluta roas av.
det var klockrent.

hon valde ut de "finaste" outfitsen som tv-värdinnorna haft på sig under de senaste 15 åren. småkjolar och glittriga behåar och korsetter och klackade skor. och bytte inramning. istället för att dansa och le inbjudande genom tvrutan gick hon ut på stan.

alla tog henne för prostituerad. precis alla.
i vissa outfiter hamnade hon till och med i polisbilen för kontroll.

när hon lamt försökte förklara att dt är väl inget att hänga upp sig på, och varför utgår du från att jag är en hora? kvinnor i de här kläderna låter ni kliva rakt in i era vardagsrum varje kväll. framför fru och barn och svärföräldrar.

ingen såg det uppenbara. de undrade bara hurmycket hon ville ha för en halvtimme.
man kan ju hoppas, att exempel som dessa kan öppna ögonen på italien. som är dubbelmoralens hemland. katolsk etik och tjejer utklädda till horor i tv vid middagstid.

den här länken bör föra er till avsnittet

5 kommentarer:

Anonym sa...

haha fy f-n vad bra! var det iene eller?

Anonym sa...

Vem som är hora och vem som är tvvärdinna har jag oxå undrat över.Eller är det samma sak? Bra skrivet iallafall!!

Anonym sa...

haha! klockrent! har ställt mig frågan många gånger när jag kollat italiensk tv, alla ser ut som prostituerade.

Anonym sa...

ha ha ha toppenbra inlägg av dig!

Anonym sa...

Ja jisses, snacka om dubbelmoral...