onsdag 1 juli 2009

gamla människor

har jag skrivit om här, på travelstartbloggen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ma che bello quello che hai scritto.

Ale

Isa sa...

Här däremot una vecchia signora som 'gnäller' men med bästa avsikter... På din andra, nya uppdragssite " Backpacking" publicerade du den 17 juni en artikel om 'Etruskerna', välbesökt, nu mer än 200 pers, ser jag. Tyvärr hade du fått till ett väldigt ' snurrigt' slarvfel, och jag skickade dig ett E-mail,( som du bekräftade) men ingenting har hänt.. STRANO! Glömt helt enkelt? Du har ju verkligen haft annat att tänka på. Jättemassor av ( senkomna) AUGURI för din laurea! Här ett utdrag från brevet:
/--/
Självklart är en sådan där Backpacking-artikel bara avsedd som en kick för att väcka intresse och inget uttömmande, och din lilla blänkare om Etruskerna var så fin och uppnådde väl precis just detta, men du fick till ett förargligt slarvfel, som nog sätter flera myror i huvudet på läsarna /--/

Du skriver :/--/ Etruskerna levde i Italien så tidigt som 700 f. Kr och de nådde sin kulturella kulmen under 900 f. Kr.
Visst måste årtalen BYTA PLATS! Vi är på andra sidan om Kristi Födelse. Hoppas det kan ändras för dig !

Fixar inte de det, kanske man kan lägga en rad i 'kommentarer'. Visserligen är sv. ungdomar urkassa på historia men, men..

sophie sa...

isa:
snälla du, jag har ingen möjlighet att fixa till felet, du upptäckte, vid det här laget. jag ser ingen anledning till att du blåser upp det här på bloggen heller (och insinuerar att ungdomar är dåliga på historia). shit happens. non farne un dramma.

ale: grazie

Isa sa...

Det här var många missförstånd på en gång..
Var ju för att HJÄLPA dig!
Var helt övertygad, att du ,stressad , glömt det eller senare råkat sudda mitt E-brev ( sänt den 19 juni) bland all post.
Detta Backpacking är, vad jag förstått, en välbesökt guidesite ( alltså ingen privat blog!), kunde väl inte vara så kul att stå kvar med ett så lätträttat slarvfel ( siffror byta plats!), men som faktiskt gör det hela obegripligt.
Just för att Sv ungdomar läser extremt lite historia, finns ju risk, att de blir förvirrade, när de läser, och tänker kanske "O.K. det är väl jag som inte fattar".. Inte särskilt schysst mot dem, tycker jag!