söndag 26 juli 2009

sushi

igår lagade jag och min filippinska kompis Lisa sushi. och det blev helt okej för att vara första gången. att gå ut ut och äta sushi hör till sådant vi brukar dra med våra italienska pojkvänner på. till vårt favoritställe wabi sabi. men med tanke på vad det trots allt kostar så vi tänkte att vi lika gärna kan prova pilla med ris och rå fisk hemma i köket. och sen menade Lisa att hon faktiskt har mandelformade ögon. som någon slags garanti. och det gick ju utmärkt.

jag har en bit rå tonfisk i kylen som blev över. that's it.

3 kommentarer:

viktoria cederberg sa...

Jag brukar oxå göra sushi ibland. Gott som fan, dock lite kladdigt. :)

Anonym sa...

Det är gott och ganska enkelt att laga sushi ; )

Ale

Brazzeanders sa...

kul och intressant läsning.
ta gärna en titt på min blogg.
Ha de gott!