onsdag 30 april 2008

personligt.

ikväll när jag borstade tänderna såg jag mig själv. såsom jag var för över tio år sedan.

av någon anledning har jag mer eller mindre samma hårfärg just nu, och lockar och jag hade dragit upp håret ikväll på ett sätt som jag gjorde på den tiden. och så såg jag mig själv där i spegeln. med naturligt lockigt hår i min färg och utan smink.

och jag såg bakåt i tiden.

för ett ögonblick såg jag en tjej som var mitt i högstadiet. och om fortfarande inte visste mycket om sig själv. och jag fick en sådan lust att prata med henne. men vad säger man en fjortonårig tjej när man vet vad hon kommer behöva ta sig igenom för att bli stor?

jag tror jag skulle säga henne att det väntar henne mycket. och att det kommer göra henne till mycket. till mycket människa.

men ibland känns det som igår. när allting fortfarande var, och fortfarande skulle hända.

Inga kommentarer: