fredag 7 mars 2008

flygande apelsiner och lòrdagsutflykt

det fortsàtter att storma. det stora apelsintràdet i tràdgàrden har blivit livsfarligt. vid toscanas kust har vi vindbyar uppemot 150km/h om man ska tro nyheterna.det bokstaligen flyger apelsiner! igèr fick jag en rakt i làndryggen nàr det blàste till precis dà jag passerade tràdet. det blir friskt mycket c-vitamin just nu, fòr att àta upp alla flygande apelsiner.

imorgon ska jag ge mig in pà nàgot ytterst tròttsamt. stiga upp och fixa alla hundarna klockan 6 ta bussen fràn grosseto klockan 7 pà morgonen, fòr att hinna till univ inne i florens till halv 10. pà nytt tillbaka hit med bussen vid lunch fòr att inte làmna de smà mopsliven ensamma fòr lànge. det blir 5 timmar bussresa pà en fòrmiddag och tre timmar public speaking lektion. jag ska hàlla tal om varfòr man ska làsa vidare pà universitet efter gymnasiet. inte speciellt svàrt, jag har miljontals argument fòr det. man ska odla sin hjàrna sàklart. men jag ser inte fram emot morgondagen.

synd pà det dàliga vàdret, det blir inte sà roliga foton ju. inte sà roligt att fota ens. inte roligt gà utanfòr dòrren en gàng.

3 kommentarer:

Anonym sa...

blir stressad bara av att läsa :P

trist på all blåst ju, kan trösta dej med att i Malmö blåser det alltid och man har motvind åt vilket håll man än går..!

Fröken L sa...

Håll i hatten och se till att inte blåsa iväg! =)
Kram Dila

bokmalen sa...

Hej, spännande o kul läsning! Bifogar ett litet tips.

Vinn en bok!

Genom att svara på några frågor om bla senast lästa bok så har man möjlighet att vinna en bok som heter "15 gånger Asien" som är en reseskildring. Jag har själv läst boken och rekommenderar den.

15 resenärer ger sin bild av en liten del av Asien. Det handlar om starka upplevelser, möten med människor och främmande kulturer, och tankar som uppstår i samband med dessa. Det handlar också om äventyr, naturupplevelser, och meditation. Länder som är representerade i boken "15 gånger Asien" är Indien, Singapore, Laos, Vietnam, Thailand, Kambodja, Malaysia, Indonesien, Kina och Bangladesh. Länk till utlottning av boken: http://www.boktipset.nu/senastenytt.html