onsdag 26 mars 2008

hemmafru-konversation [uppdaterad]

jag stryker våra sängkläder.

i italien har de nippran på underlakan med resårkanter. ni vet de som man ska trä på madrassens hörn.

det är ingen höjdare att stryka sådana.

jag: jag hatar denna uppfinnig. varför kan man inte ha vanliga raka lakan. jag har sovit mer än halva mitt liv på raka lakan och det har gått utmärkt.

min svärmor: men de är ju så praktiska. lakanet ligger perfekt hela tiden.

jag: men de är så opraktiska att stryka att jag blir knäpp. jag ordnar hellre lakanet när jag bäddar sängen på morgonen när jag stiger upp, än stryker de här elastiska sakerna.

min svärmor: man får ha lite tålamod. tänk innan de fanns strykbrädor med rundade hörn, hur bökigt det var.

jag: ni är faktiskt knäppa. jag ska åka till ikea och köpa lakan utan resårband i hörnen, lägga upp ett lager. jag kan inte spendera min tid på att stryka på det här viset.

min svärmor: gör det. men de skrynklar sig medan man sover, de utan resår.

*

uppdatering:

hahaha... det är visst en issue det här med lakan tillochmed för pojkspolingar i norrbotten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bellissimo questo post.

Alessandro