torsdag 20 mars 2008

Torr luft

är ett helvete.

det är den svenska vinterluften jag pratar om.
som jag lämnade tidigt imorse på arlanda.

du blir torr i munnen hela tiden.

om du är förkyld, som jag är, torkar allt in i hjärnan och du kan inte snyta dig.

du för hosta bara för att det är torrt i luften.

ditt hår blir flygit och statiskt och det känns som om det ska falla i bitar.

nagelbanden blir frasiga. och fula.

men ansiktskrämen absorberar ansiktet på en gång.
det är positivt.

hursomhelst, även om det innebär skrynkliga kläder så föredrar jag hög luftfuktighet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tycker att det riktigt jobbiga är fukt. Usch och fy för frissigt hår!!

Stina sa...

tell me about it. 2 kilometer ovanfor havsytan och hundratals mil fran bade Atlanten och Stilla Havet. *suck* Colorado e torrare an den torraste oken.