fredag 29 februari 2008

damsugarpåsar och manlig intuition

vad heter damsugare på italienska, vet ni det?

nu till saken.

varför är det omöjligt för mig att köpa nya damsugarpåsar utan att bli kallsvettig av stress? det finns såååå många olika modeller och olika påsar och jag fattar aldrig någonting, måste helst skriva ner namnet på damsugaren och alla modell nummer på en lapp innan jag tar mig an inköpet. och ändå är det svårt och omöjligt. och ofta blir det fel och så får jag gå tillbaka till affären.

och varför kan min karl lugnt bara peka på en förpackning, bland miljontals andra, och säga, det är de här påsarna! och alltid pricka precis rätt damsugarpåsar. nemas problemas och utan fusklapp?

karl använder ju fan aldrig damsugaren och ändå vet han. det är så störande.

han hävdar att män bara vet sådant.

mah.

svar: damsugare heter aspirapolvere på italienska. en suga-dammare.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Min "manliga intution" om damsugarpåsar ligger i att jag klippt ut betäckningen på en förpackning och sparat i plånboken... Efter ett par år har sedan PH86 fastnat i skallen!

Richard

sophie sa...

richard:

aha!..mycket intressant.hehe.jag får nog ta mig en titt hans plånbok med andra ord.
tänkt att ni har för er så många lustiga saker egentligen. det hade jag aldrig trott.
=)

Anonym sa...

Hej Sophie!
det fínns ju en anledning att man enkelt kan köpa dem på nätet.

kolla in www.dammtussen.se så slipper du svettas...

mvh
ola d gbg