lördag 9 februari 2008

ingen rast och ingen ro

jag steg upp 07.30.
klädde på mig. bokstavligt talat föste ut hundarna i trädgården där de fick stanna medan jag sminkade och fixade håret. åt ingen frukost utan stoppade en frukostbulle i väskan. in med hundarna. puss på pojkvännen som sov. på med ytterkläderna. cyklade i motvind till bussen. såg bussen komma och sprang för allt jag var värd i mina klackar och viftade som en galning och lyckade komma på bussen strax efter busshållplatsen. ramlade ihop på ett säte. för ovanlighetens skulle knappt en själ på bussen. tryckte på musiken i mina öron och åt upp min frukostbulle. efter tio minuter på väg genom en av Florens mest trafikerade gator, började jag vakna.

klev av bussen en halvtimme senare och småsprang in mot universitetsområdet.hittade rätt aula, hejade på två kända ansikten, drog av mig skinnjackan och satte mig ner i en av de främre bänkraderna. tog ut musiken ur öronen. tog av mig solglasögonen. sen klev proffen in i klassrummet och jag tog upp mitt anteckningsblock.

lördag morgon. kanske inte drömscenariot.
[jag på bussen imorse]
---------------------------------------------------------------------
tackolov är det strålande väder, 15grader och sol och hög frisk luft.
det känns som vår fast jag vet att det är för tidigt. har röjt i huset och strukit tvätt och nu äntligen ska jag ta helg.

2 kommentarer:

Fröken L sa...

Låter inte som någon drömstart på en lördag morgon. Har du föreläsning på lördagar? Ingen rast och ingen ro! Du får glädja dig åt det sköna vädret i alla fall.
Kram Dila

Lullun sa...

Låter härligt! Precis så som jag vill starta min lördag. Eller kanske inte... *hihi*