torsdag 7 februari 2008

en torsdag

jag har varit ute hela dagen på ärenden. lyckades komma så sent till ett möte att mötet aldrig blev av. delvis pga min pojkvän och delvis på grund av den berömda lokaltrafiken. insåg dock, min tidsoptimism till trots, att tjugofem minuter väntar inte vissa personer på dig. lyckades lösa bara hälften av vad jag borde på mitt universitets segreteria på eftermiddagen, andra hälften måste jag lösa imorgon. det är alltså helt möjligt att saker tar så långt tid och fortfarande ska dokument skrivas på vanligt papper som ska faxas, och att kontoren hinner stänga innan de löst allt.

dessutom tappade jag min högst bedårande vantar. har ingen aning om hur och var, mina enda vantar. ett par fina fina.

så nu är jag arg över att jag får frysa om händerna imorgon när jag ska iväg till stan, arg över att jag inte egentligen har råd att köpa ett par nya och arg över att jag förmodligen inte kommer hitta samma snygga vantar även om jag springer hela florens runt.

sen är jag less på att alla italienska kontor är så omständiga. är det möjligt att bara få ett halvt ärende uträttat?

men utöver det är allt okej och under kontroll.

om jag bara hittar ett par likvärdiga vantar imorgon.

jag är faktiskt optimist just nu.

Inga kommentarer: