måndag 18 februari 2008

i brevlådan en måndag

det damp precis ner en inbjudan.
från en av universitetsprofessorerna på min fakultet.

det lät ju allvarligt och stort. men det är det inte.

det är så att den professor som jag valt som handledare för min slutuppsats, en kvinnlig professor på dryga 30 år och som jag faktiskt diggar (alltså totalt utanför ramen för vad en italiensk universitetsprofessor anses vara) ska presentera en bok hon skrivit, på ett bibiliotek här i Florens på lördag den 1a mars. med professorer och diskussion.

il cerchio: un viaggio nell'immaginario americano

klantigt översatt till svengelska skulle det bli något i stil med,
Cirkeln: en resa genom the american imaginary.

eftersom min slutuppsats kommer ligga i närhet av det ämnet, och eftersom ämnet intresserar mig, tänker jag ta vara på inbjudan.

jag älskar ju böcker. och jag gillar prententiösa tillställningar.
så nu är frågan vem jag ska gå dit med.

Inga kommentarer: