måndag 14 januari 2008

fort var det gjort

ibland går det undan.

vi bestämde igår att vi skulle hitta nya hem åt våra undulat-tjat-fåglar. fem små hundar är alldeles tillräckligt vad gäller städning och umgänge.

igårkväll skrev jag små annunci som jag tänkte sätta upp på lite olika ställen i florens. idag när jag handlade valpfoder på en djuraffär, satte jag upp den första.

två timmar senare ringer en snubbe. han har huset fullt av dem. vad det låter som är han väldigt angelägen och snäll på rösten. och undulaterna skulle få nya vänner.

han har redan burar och allt och skulle kunna tänka sig att adoptera de på störten.

nu ska vi ha ett litet familjeråd. de lutar mot att de flyttar hemifrån snart.

och vi får väl skura upp buren och lägga den i förrådet. den dagen vi har mer tid och kanske mer plats och en svärmor mindre kanske vi kan köpa nya.

4 kommentarer:

Anonym sa...

"en svärmor mindre"? Hur får du in henne i det sammanhanget?

Anonym sa...

Tyckte jag sag Hernan utanfor ett cafe vid S. Lorenzo haromdagen. Kanske hade han smitit ut under dagen?
Ar antligen i Florens och har aven jag ont i en visdomstand. Ar det ett sammantraffande?

sophie sa...

anonym: ja det kan du grubbla på. haha.

lars: ah. välkommen hit!..hernan hade säkert gärna smitit iväg till san lorenzo men det har han inte =)..
möjligtvis kan det vara så att florens infört någon slags visdomstandspolitik. hoppas d går över, så kul är det knappast att strosa runt här med tandvärk. i know.

Anonym sa...

Tack ska du ha!
Trakigt att hora att du och sambon har det knapert. Verkar dock som att ni kan se det ljusa i det morka. Whiskey och skratt pa golvet ar kanske precis vad de flesta skulle behova, vid narmare eftertanke.
Hoppas pa ett besok pa Montecarla ikvall. Det lar vara sevart.