måndag 21 januari 2008

storebror dör aldrig. någonsin.

ikväll börjar italiens big brother, Grande Fratello. den åttonde säsongen.
när jag flyttade till italien hade precis sverige haft sin första omgång. med paola och den där pappan som sen blev tillsammans med sångerskan som satt i studion, och den där lille töntige blonde killen som trodde han var hur snygg som helst, och som påminde om en snubbe i min gymnasiklass. kommer ni ihåg?..haha jaghittade det här klippet på youtube. sanslöst.

italiens andra säsong följde jag. men jag fattade ingenting, nästan. jag kunde så otroligt lite italienska. men det var med ett par, en italienare och hans amerikanska flickvän. han var jävligt dryg det fortstod jag och rätt otäck. när jag lärde mig italienska och förstod hur han utryckte sig blev det ännu mer komiskt. hans amerikanska flickvän flyttade tillbaka till usa och talade ut med italiensk skvallertidining om hur elak han varit.

och nu drar alltså åttonde säsongen igång. varje gång blir man lika trött, för det är ett program som överlevt alla konstiga kriser som reality shower haft runt om i världen och inte minst här i italien och som har en mediaexponering som är skrämmande. även om man inte följer programmet kommer man inte undan. i italiensk tv hänger allt ihop, allt återvinns.
jag vill inte. men nu börjas det. med storebror tv.

det enda positiva med programmet är dess programledare sedan några år, Alessia Marcuzzi, jag förstår inte varför den bruden bara gör det här skitprogammet lately.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det året amerikanarna var med bodde jag också i italien och satt spikad framför tv:n varje dag! Min största Grande Fratello förälskelse är såklart Luca Argentero... han e fin!

//Mariiq

sophie sa...

mariia:

luca hör nog till ngt av de snyggaste Gf lyckats trolla fram, jag kan uppdatera dig och säga att han är skådespelare nu..började med en del fiction på mediaset och jag tror, men jag kan ha fel, att han gjort riktiga filmer lately. faktiskt.

Anonym sa...

allvar? trodde att det programmet hade lagt ner överallt. själv har jag bara RaiUno hos nonno och nonna och där är det bara matlagningsprogram, frågesporter och silikonstinna blondiner :P