onsdag 16 januari 2008

en gay, en hamburgare, en professor och en båt.

våra undulater flyttade igår. inte till snubben som hade ringt utan till en vän till familjen från pisa. en sann italiensk gay som när han tog buren under armen och kindpussade oss för att gå utbrast "vedi, a firenze si riesce sempre a prendere gli uccelli" och jag höll på att vika mig dubbel av skratt. (jag tänker inte översätta frasen för att undvika att vara väldigt grov i munnen. men det handlar om att ordet fågel kan ha en tvetydig innebörd.)

så då var vi lite mindre djurvänliga. men vad är hela tanken bakom att ha ett sällskapsdjur om du inte ägnar de någon värdefull tid? den tid vi har räcker med nöd och näppe åt hundarna.

ikväll ska vi ha en american night. det vill säga äta onyttig amerikansk mat, helst hamburgare och dricka öl på något uteställe och sen gå och se på någon hollywoodfilm på bio.(dubbad till italienska of course, man kan ju inte få allt här i livet) det är skönt att få en paus från vin och pasta ibland.

det ösregnar sedan två dagar och för att komma fram lär vi behöva en båt. jag undrar hur jag ska lära mig leva med regniga vintrar uppvuxen i norrland som jag är.

imorgon är det prata allvar med professorn som inte vill veta av att registrera mitt betyg från i början av november !?!(och som blockerar mina csn-pengar) sen ska jag träffa deborah som jag inte sett på månader, för en uppdatering.

-----------------------------
ps. vi har köpt hernan samma typ av koppel som alla andra hundarna har. det kan man tolka på många sätt och vis. eller som att han blir kvar. yeeha .ds

Inga kommentarer: