måndag 28 januari 2008

olika smal-ideal

när jag är i sverige tycker jag att svenska tjejer är knubbiga, att svenska kvinnor i tv är snudd på tjocka, och när jag ser mig i spegeln känner jag mig onödigt smal.

är inte det konstigt? jag ser mig ju i spegeln varje dag. och jag ser helt normal ut. känner mig helt normal. jag vet att jag är som de flesta i min ålder här nere. inte alls onödigt smal.

den enda slutsatsen jag kan dra är att i italien är tjejerna smalare än i sverige. och att jag ser min kropp på olika sätt i sverige och i italien. fast jag är samma 52 kilos brud hela tiden.

-----------------------------
nedan: svenska eva röse och italienska michelle hunziker.
två vackra kvinnor som speglar två olika skönhetsideal. (viktmässigt)

2 kommentarer:

Graziella sa...

hihi mjo ok då...jag måste väl hålla mig till fiorentinarna :P

men jag måste få försvara mig med att jag pratade endast om staden INTE folket i pisa hihi

absolut, torsdag funkar för mig! samma tid?

Anonym sa...

jag tycker nog att skönhetsidealet i sverige är smalt smalt smalt. size zero liksom. möjligtvis är italienskorna smalare överlag.