onsdag 9 januari 2008

varför fick jag inte en spruta istället för piller åt hunden?

ikväll tog jag sista antibiotika pillret. och gav det första till en av våra hundar som ska äta det i 10dagar.(oh ja. året har verkligen börjat finfint.) tandvärken sitter i om än avmattad, och svullnaden ger bara lagoma besvär. men hundfan som inte vill äta piller för hon vet att det är medicin och vägrar, bet mig i pekfingret när jag tryckte ner pillret så långt ner jag kunde i hennes svalg (efter att hon spottat ut den tre gånger från kinden.. för så enkelt ville hon inte göra det för mig) så nu har jag en ny krämpa. ett svidande sår på ett finger.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Sophie! Jag såg din kommentar på min sida. Jag hade inte Klemmets mailadress men jag pratade med honom om att du hade skrivit till mig och han sa att du kunde gå in på hans företags hemsida: www.aquilo.se. Hoppas att jag har varit till lite hjälp iallafall. :) Kram /Annika